Czemu szukać wymarzonej nieruchomości z pośrednikiem?

Biuro pośrednictwa nieruchomości to nieoceniona pomoc w sytuacji, gdy chcemy kupić lub sprzedać mieszkanie, dom czy lokal komercyjny. Niewiele osób wie jednak, jak wielka odpowiedzialność spoczywa na barkach jego pracowników. Czym więc dokładnie zajmuje się przedstawiciel biura nieruchomości? Jak wiele obowiązków musi wykonać, by transakcja przebiegła szybko, sprawnie i z satysfakcją dla obu stron?

Na czym polega pomoc biura nieruchomości w zakupie mieszkania?

Pracownik biura nieruchomości przede wszystkim kojarzy się nam z pośredniczeniem w sytuacji, gdy zamierzamy kupić mieszkanie. I słusznie, choć to jedynie część jego obowiązków. Warto przy tym pamiętać, że pomoc w kupnie nieruchomości to coś znacznie więcej niż przedstawienie nam listy dostępnych na rynku mieszkań.

W rzeczywistości praca pośrednika rozpoczyna się już w momencie, gdy przeprowadza on badanie naszych potrzeb, dzięki któremu może rozeznać się w naszych możliwościach i oczekiwaniach względem kupna mieszkania. Mając te podstawy, przystępuje on następnie do analizy rynku nieruchomości i w oparciu o uzyskane rezultaty pomaga nam dostosować nasze wymagania nie tylko do budżetu, jakim dysponujemy, lecz również do aktualnej sytuacji.

Kiedy mamy już ustalone oczekiwania, pracownik biura nieruchomości przystępuje do wyszukiwania odpowiadających im lokali. Korzysta przy tym z szerokiego wachlarza dostępnych metod – takich jak baza niepublikowanych ofert, systemy współpracy między lokalnymi biurami nieruchomości czy zaawansowane systemy informatyczne. W skrócie - udzielając nam pomocy w kupnie, potrafi on wyciągnąć atrakcyjną nieruchomość dosłownie „spod ziemi”. My sami zyskujemy tutaj czas, który inaczej musielibyśmy poświęcić na rozważanie licznych ofert, które ostatecznie mogłyby okazać się niezadowalające.

Profesjonalny doradca przedstawia nam następnie starannie wyselekcjonowaną listę mieszkań, które odpowiadają naszym oczekiwaniom oraz zasobom finansowym. Ponadto dzięki swojemu doświadczeniu jest on w stanie odpowiednio nakierować klienta, jeżeli ten nie ma ściśle określonych wymagań – m.in. poprzez przedstawienie mu możliwości, których nie brał wcześniej pod uwagę.

Na tym jednak praca doradcy wcale się nie kończy – kiedy już dokonamy wyboru, wesprze nas on w negocjacjach ze zbywcą i pomoże ustalić warunki umowy korzystne dla obu stron. Co ważne, zadba przy tym o atmosferę wzajemnego szacunku i o to, by obie strony były zadowolone z dokonanej transakcji. Zajmie się również wszelkimi formalnościami, takimi jak m.in. przepisanie mediów. Oznacza to, że przekazany nam do użytku lokal będzie wymagał od nas minimum formalnych obowiązków czy tzw. papierkowej roboty. Oprócz tego pośrednik zapewni nam maksymalne bezpieczeństwo transakcji – m.in. dbając o poprawność niezbędnej dokumentacji i tym samym zmniejszając ryzyko, że zostaniemy oszukani.